E10 es jelölésű üzemanyagok

A napjaink környezetvédelmi hatásai egyre nagyobb mértékben érintik az üzemanyagokat. Ez a probléma nem csak a kertiépeket és erdészeti robbanómotoros gépeket érinti, hanem a kocsikat is. A következő cikkben a totalcar.hu cikkéből szemezgetünk pár édekességet az új üzemanyagokról és az ETANOLról.

A magyar szabvány szerint az E85-esetén maximum nyolcvanot százalék, az E10-esetén pedig maximum tíz százalék lehet az üzemanyag etanol tartalma. Etanolozni ezért csak azoknak éri meg, akik tuningolnak, növelik a motor kompresszióját és ki tudják használni az E85 104-105-ös oktánszámát. Bár a téma ismerői szerint az E10-hez nem kell speciális átalakítás, és a gyárak sem adnak ki kifejezetten az új benzinhez optimalizált modellváltozatokat, szintén növeli az autó fogyasztását és télen indítási nehézségeket okozhat. Nagyobb gond, hogy az alkohol agresszív anyag, mely károsítja a régebbi motorok érzékeny tömítéseit, és gyorsítja bizonyos fémek korrózióját. Erre vonatkozó kísérletek sorozatát végzik és végezték már el az autógyárak.

 

Az Etanol hatása a fémekre

Hol is érint minket akkor az etanol hatása, a Minesotai egyetem egy egyszerű tesztettel vizsgálta az etanol hatásait a gumi alkatrészekre. A következő képen a bal felső sarokban látható gumilap az eredeti méretű - így kezdet a tesztett az összes többi gumilap is -. A többin Pedig az etanol hatását figyelhetjük meg.

Az etanol hatása a gumi alkatrészekre.

Ez csak egy pár sor az eredeti cikkből, amely itt érhető el: Az eredeti cikk.
Ebből is jól látszik, hogy az etanol nem csak az autókat teheti tönkre,hanem az összes benzines gépet is. Későbbi cikkünkben bemutatjuk az etanollal kapcsolatos további érdekességeinket is.