E10 es jelölésű üzemanyagok

A napjaink környezetvédelmi hatásai egyre nagyobb mértékben érintik az üzemanyagokat. Ez a probléma nem csak a kertiépeket és erdészeti robbanómotoros gépeket érinti, hanem a kocsikat is. A következő cikkben a totalcar.hu cikkéből szemezgetünk pár édekességet az új üzemanyagokról és az ETANOLról.

A magyar szabvány szerint az E85-esetén maximum nyolcvanot százalék, az E10-esetén pedig maximum tíz százalék lehet az üzemanyag etanol tartalma. Etanolozni ezért csak azoknak éri meg, akik tuningolnak, növelik a motor kompresszióját és ki tudják használni az E85 104-105-ös oktánszámát. Bár a téma ismerői szerint az E10-hez nem kell speciális átalakítás, és a gyárak sem adnak ki kifejezetten az új benzinhez optimalizált modellváltozatokat, szintén növeli az autó fogyasztását és télen indítási nehézségeket okozhat. Nagyobb gond, hogy az alkohol agresszív anyag, mely károsítja a régebbi motorok érzékeny tömítéseit, és gyorsítja bizonyos fémek korrózióját. Erre vonatkozó kísérletek sorozatát végzik és végezték már el az autógyárak.

Bővebben: E10 es jelölésű üzemanyagok

Etanol a benzinben – hogyan reagálnak a kismotorok?

A legtöbb két- és négyütemű motort gond nélkül tankolhatják meg az új E10 üzemanyaggal !!!

A töltőállomásokon nagy bio etanol tartalmú műbenzint kapnak.

Etanol a benzinben – hogyan reagálnak a kismotorok?

Nemsokára a benzinben lévő bioetanol részaránya a töltőállomásokonötről tíz százalékra emelkedik. Megkérdezték a motorok gyártóit, hogy a vásárlók gondolkodás nélkül tankolhatják-e az új üzemanyagot.

„E10"-nek nevezik azt az új üzemanyagot, amelyet Európában benzinkutaknál hamarosan már szabványosan használnak. Az „E" az etanolnak, a „10" a benzinben lévő tízszázalékos etanol részaránynak a jelzése. Az ásványolaj-konszernek a bioüzemanyag-kvóta törvénynek megfelelően kötelesek ezt a részarányt a szokásos benzinhez hozzákeverni. A kötelezettség 2010 decemberének közepén lépett hatályba. Az ásványolaj-gazdaság még az átállási szakaszban van, mivel az újdonság bevezetése több hetet vesz igénybe. Ide nem csak az olajfinomítók átállása tartozik, hanem a kútoszlopok és töltőpisztolyok, illetve pénztárak és ároszlopok átcímkézése is.

Bővebben: Etanol a benzinben – hogyan reagálnak a kismotorok?

Gondos Gazda, avagy a STIHL gépeket is karban kell tartani

A következő cikkünkben egy gondos gazdának a gépét szeretnénk bemutatni, mely a műhelyünkbe került szervizelés címén. A cikkben szereplő gép az egyik legnagyobb darabszámban található STIHL MS 170 -es otthoni motorfűrész. A cikk során bemutatjuk, hogy milyen károkat képes okozni egy gépen a karbantartás hiánya, függetlenül attól, hogy ez egy láncfűrész, fűkasza vagy akármilyen kerti gép.

A láncfűrészt azzal a hibával hozták be üzletünkben, hogy nehezen indul erőtlen és nem pörög ki. Ez manapság nem ritka probléma köszönhetően a rossz minőségű üzemanyagoknak, és az etanolnak. - De erről egy másik cikkben szó fog esni részletesebben. - Mert ennek a láncfűrésznek nem ez volt a problémája. 

A következő képen a gép levegőszűrője látható, melyet teljesen eltömött a főrészpor és a finom por. Így a gép nem kapott megfelelő mennyiségű levegőt. Illetve a filclap fellazulásának köszönhetően elkezdte átengedni már a port a karburátor fele. 

Bővebben: Gondos Gazda, avagy a STIHL gépeket is karban kell tartani